بکگراند لایه باز تم یلدا

بکگراند لایه باز تم یلدا

۱۲طرح لایه باز دکور و آبجکتهای لازم برای مراسم یلدا به صورت دانلودی و با سبک کلاسیک و سنتی دیزاین شده با رزولیشن ۳۰۰ دی پی آی وابعاد ۳۰ .۲۰ با فرمت کار psd
قیمت : 197000تومان کلیک کنید!
بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بکگراند جشن شکوفه ها به صورت پی اس دی و کاملا لایه باز در ابعاد ۳۰ . ۲۰ و رزولیشن کار ۳۰۰ دی پی آی مناسب طراحی تم جشن شکوفه ها عکس مدارس و مهد ومراسم و جشن شکوفه ها برای دختران و پسران با شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی برای کودکان مراسم و جشن برگزار می شود به همین مناسبت ما طرح هایی را با همین موضوع آماده و طراحی کرده ایم .بکگراند جشن فون مدرسه در طرح هایی جدید با رنگ آمیزی جذاب برای کودکان اجزای مشاهده شده در تصویر به صورت لایه باز و مجزا از هم هستند و قابل ادیت در نرم افزار فتوشاپ که شما میتوانید تغییرات دلخواه در این بکگراند های لایه باز به صورت PSD هستند ایجاد کنید. و عکس دانش آموزان را در این طرح ها مونتاژ کنید.طراحی کار با رنگ آمیرزی وایت و روشن می باشد . مراسم مذکور برای دانش آموزان کلاس اول برگزار میشود. اجزای :کتاب،مداد،تخته سیاه،کتابخانه پنجره ،رنگین کمان،گل،شکوفه،صندلی،کره زمین،بادکنک پارکت،پرده،برگ و… فایل لایه باز ویژه مهر ماه کارهای رویت شده فون مدرسه به همراه متن و فونت psd با جذابترین رنگها دراین (محصول با کد ۱۰۰۱۲) بصورت دانلود پس از پرداخت وجه می باشد.( تم بکگراند ویژه مدارس)
قیمت : 130000 تومان کلیک کنید!

عکاسی با نور شمع

عکاسی با نور شمع
8 نوامبر 13

 

عکاسی با نور شمع

 

عکس-شمع www.psdmode.ir

در این نوشتار با شیوه عکاسی با نور شمع آشنا خواهید شد در عکاسی با نور شمع هرچه فضا و پشت زمینه عکس ساده تر باشد عکس زیباتری را می توانید ثبت کنید.


بشر از دیرباز از شمع و نور آن در شرایط مختلف استفاده کرده است. نور کم و گرم آن آرامشی خاص به افراد می‌دهد.

شمع‌ها برای عکاسی منبع نوری مناسبی به شمار می‌روند. استفاده از آن‌ها در هنگام عکاسی به معنی خلق یک اثر

شگرف و بی‌نظیر است. دمای نور شمع با فلش، روشنایی روز و لامپ‌های معمولی تفاوت دارد، از این‌رو استفاده از آن در

عکس گاهی اوقات می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در این شماره به ارایه نکاتی برای عکاسی با نور شمع می‌پردازیم.

چید‌مان شمع‌ها
به چندین روش می‌توان از شمع‌ها در عکاسی استفاده کرد:
یکی به عنوان یک منبع نور، بدون اینکه تصویری از آن در عکس نهایی دیده شود.
روش دیگر به عنوان منبع نور و یک عضو همراه با سوژه اصلی است که این امر باعث رمانتیک شدن هرچه بیشتر عکس

می‌شود. در گرفتن چنین عکس‌هایی به شدت و میزان نور باید توجه ویژه داشت. همراهی شمع با سوژه می‌تواند به

اندازه‌ای تاثیرگذار باشد که توجه بیننده را ابتدا به خود شمع و سپس به سوژه اصلی جلب کند. از این رو سوژه اصلی را باید

در مهم‌ترین نقطه لوکیشن قرار داد و شمع‌ها به گونه‌ای چیده شوند که توجه بیننده را از سوژه اصلی منحرف نکنند. یکی

دیگر از روش‌ها، عکاسی از خود شمع است یعنی آن را به عنوان یک سوژه اصلی به شمار آورد. در صورتی که قرار باشد

شمع در تصویر منعکس شود چه به صورت همراه و چه به صورت تک، باید به این نکته توجه داشت که شمع‌ها سالم و زیبا

باشند، کوچک‌ترین جزئیات در عکس به ویژه عکس‌های پرتره تاثیرگذار است.

خاموش کردن فلاش
بیشتر مواقع پیشنهاد می‌شود که در هنگام عکاسی از فلاش دوربین استفاده کنید اما این‌بار شرایط فرق می‌کند و توصیه می‌شود که حتما فلاش را خاموش کنید. البته باید گفت شرایطی نیز وجود دارد که می‌توان از فلاش دوربین برای عکاسی با نور شمع نیز استفاده کرد.

استفاده از سه پایه
عکاسی با نور شمع به معنای داشتن کمترین میزان نور است. بنابراین استفاده از شاتر با سرعت آهسته‌تر توصیه

می‌شود. هرچه میزان سرعت شاتر آرام‌تر باشد، لرزش وارد آمده به دوربین هنگام عکاسی

بیشتر می‌شود بنابراین سه پایه فراموش نشود.

استفاده از شمع‌های بیشتر
بزرگترین مشکل عکاسی با نور شمع، فقدان نور در محیط است که این مسئله را می‌توان با به‌ کار بردن شمع‌های بیشتر حل کرد. هرچه تعداد شمع‌ها بیشتر باشد ( فراموش نکنید که برخی از آن‌ها می‌توانند تنها جهت تامین نور محیط استفاده شوند) کمبود نور محیط بهتر جبران می‌شود، در نتیجه کیفیت عکس بالاتر می‌رود.

پراکنده کردن شمع‌ها
استفاده از یک یا چند شمع که در یک نقطه جمع شده‌اند باعث ایجاد سایه‌ای تند و شدید در عکس می‌شود. با پراکنده کردن درست شمع‌ها در مکان‌های مختلف، این مشکل نیز حل می‌شود. البته این پراکندگی نباید به حدی باشد که از تاثیر نور شمع در عکس بکاهد و آن را تیره‌تر کند.

منعکس‌کننده‌های طبیعی
استفاده از یک منعکس‌کننده طبیعی مانند رومیزی سفید (یا هر شیء دیگر) که عمل بازتاب نور را انجام می‌دهد می‌تواند کیفیت عکس را بالا ببرد و جبران‌کننده نور کم محیط باشد.

استفاده از لنزهای سریع
اگر با دوربین‌های حرفه‌ای (DSLR) عکاسی می‌کنید و امکان استفاده از لنزهای مختلف را دارید، سعی کنید سریع‌ترین لنز را انتخاب کنید. لنز سریع به شما امکان می‌دهد تا دیافراگم بزرگ‌تری داشته باشید و در نتیجه نور کمتری به دوربین شما تابیده شود. برخی ممکن است از لنزهای ۵۰ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 یا f/1.4 استفاده کنند. این نکته را به خاطر بسپارید که هرچه میزان دیافراگم بزرگتر باشد، عمق میدان کوچکتر می‌شود و در نتیجه باید فوکوس بیشتری روی سوژه شکل گیرد.

پشت زمینه
در عکاسی با نور شمع هرچه فضا و به ویژه پیش‌زمینه ساده و بی‌آلایش‌تر باشد تاثیر بهتر و بیشتری روی عکس ایجاد می‌شود و کیفیت آن بالاتر می‌رود. ممکن است قرار دادن یک میز غذاخوری یا وسایلی از این نوع در رمانیتک کردن فضا تاثیرگذار باشد اما باید به این نکته توجه داشت که محیط بیش از اندازه شلوغ نشود.

سرعت شاتر
بهترین راه برای اینکه نور کمتری به دوربین شما تابیده شود انتخاب شاتر با سرعت پایین است. این نکته را به خاطر بسپارید که وقتی سرعت شاتر پایین بیاید شانس بیشتری برای داشتن یک عکس زیبا و باکیفیت خواهید داشت. در این حالت شعله و نور شمع زیباتر به تصویر کشیده می‌شود. اگر تمایل دارید که شعله شمع و سوژه کاملا ثابت و بدون حرکت جلوه کند، بهتر است سرعت شاتر را یک پانزدهم ثانیه ۱/۱۵ انتخاب کنید. در این حالت باید از سوژه بخواهید که هنگام گرفتن عکس بیش از مواقع معمولی ثابت و بی‌حرکت باقی بماند.

محیط ایزو
یکی دیگر از راه‌های جبران نور کم محیط، افزایش دادن محیط ایزو است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که با افزایش محیط ایزو احتمال به وجود آمدن نویز در عکس نیز بالا می‌رود.

نوردهی
اگر شمع‌ها در خود عکس باشند به دلیل وجود نور کم در محیط، عکس به طور معمول تیره یا به اصطلاح “آندراکسپوز” می‌شود. در چنین مواقعی شمع‌ها به صورت یک نقطه نورانی در عکس ظاهر می‌شوند. برای اینکه عکس‌ روشن‌تر شود باید نور بیشتری در محیط ایجاد کرد که این امر می‌تواند به چندین روش صورت گیرد. برای مثال، می‌توانید چند شمع دورتر از سوژه روشن کنید یا از لامپ‌های کم‌نور و زردرنگ یا لامپ‌هایی که حباب آن‌ها با پارچه‌های قرمز یا نارنجی رنگ پوشانده شده ‌استفاده کنید (نور جبران‌کننده نیز باید گرم باشد).

تراز سفیدی
هنگام عکاسی با نور شمع، کار کردن با تراز سفیدی می‌تواند تجربه خوبی باشد. شمع، نور گرمی را از خود ساطع می‌کند. این نور باعث به وجود آمدن یک فضای خاص و ناب در تصویر می‌شود. گرم بودن نور شمع باعث گرم شدن رنگ‌های به کار رفته در سوژه یا اطراف آن می‌شود. همان‌طور که در شماره‌های گذشته بیان شد ویژگی تراز سفیدی برای مواقعی استفاده می‌شود که رنگ‌های محیط بیش از اندازه سرد یا گرم شده باشند که در چنین شرایطی تراز سفیدی، رنگ‌ها را به صورت معتدل درمی‌آورد. از این‌رو اگر تراز سفیدی را روی مود اتوماتیک (auto) قرار دهید، ممکن است دوربین، بیش از حد از شدت گرمای رنگ‌ها بکاهد و آنچه را که مورد نظر شما بوده به وجود نیاورد. سعی کنید از محیط‌های مختلف آن استفاده کنید تا شدت گرمای رنگ‌ها را به خوبی متوجه شوید. محیط‌هایی مثل “داخل”(indoor) یا “تنگستن” (tungsten) می‌توانند محیط‌های مناسبی باشند. در صورتی که عکس‌های خود را به صورت خام می‌گیرید، یعنی از هیچ افکتی در هنگام عکاسی استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم که پس از گرفتن عکس نیز این امکان را دارید که افکت‌های تراز سفیدی را روی عکس خود اعمال کنید.

استفاده از فلاش به همراه ژل رنگی
در ابتدای مقاله گفته شد که هنگام عکاسی با نور شمع، برای به وجود آوردن یک محیط با نور گرم، به جز برخی موارد خاص، فلاش دوربین باید خاموش باشد. زمانی می‌توان فلاش دوربین را روشن کرد که امکان استفاده از ورق‌های ژل به رنگ‌ قرمز، نارنجی یا هر رنگ گرم دیگر در مقابل فلاش دوربین وجود داشته باشد. ورق‌های ژل، ورق‌های باریکی هستند که در رنگ‌‌های مختلف وجود دارند و در هنگام عکاسی مقابل فلش دوربین قرار می‌گیرند. این ترفند باعث کم شدن شدت نور فلش و گرم شدن آن می‌شود.

توضیحات
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
به اشتراک بگذارید :
فیسبوک گوگل تویتر کلوب فیسنما دیگ یاهو