بکگراند لایه باز تم یلدا

بکگراند لایه باز تم یلدا

۱۲طرح لایه باز دکور و آبجکتهای لازم برای مراسم یلدا به صورت دانلودی و با سبک کلاسیک و سنتی دیزاین شده با رزولیشن ۳۰۰ دی پی آی وابعاد ۳۰ .۲۰ با فرمت کار psd
قیمت : 197000تومان کلیک کنید!
بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بکگراند جشن شکوفه ها به صورت پی اس دی و کاملا لایه باز در ابعاد ۳۰ . ۲۰ و رزولیشن کار ۳۰۰ دی پی آی مناسب طراحی تم جشن شکوفه ها عکس مدارس و مهد ومراسم و جشن شکوفه ها برای دختران و پسران با شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی برای کودکان مراسم و جشن برگزار می شود به همین مناسبت ما طرح هایی را با همین موضوع آماده و طراحی کرده ایم .بکگراند جشن فون مدرسه در طرح هایی جدید با رنگ آمیزی جذاب برای کودکان اجزای مشاهده شده در تصویر به صورت لایه باز و مجزا از هم هستند و قابل ادیت در نرم افزار فتوشاپ که شما میتوانید تغییرات دلخواه در این بکگراند های لایه باز به صورت PSD هستند ایجاد کنید. و عکس دانش آموزان را در این طرح ها مونتاژ کنید.طراحی کار با رنگ آمیرزی وایت و روشن می باشد . مراسم مذکور برای دانش آموزان کلاس اول برگزار میشود. اجزای :کتاب،مداد،تخته سیاه،کتابخانه پنجره ،رنگین کمان،گل،شکوفه،صندلی،کره زمین،بادکنک پارکت،پرده،برگ و… فایل لایه باز ویژه مهر ماه کارهای رویت شده فون مدرسه به همراه متن و فونت psd با جذابترین رنگها دراین (محصول با کد ۱۰۰۱۲) بصورت دانلود پس از پرداخت وجه می باشد.( تم بکگراند ویژه مدارس)
قیمت : 130000 تومان کلیک کنید!

ابزارCurve

ابزارCurve
6 ژوئن 14

 

کاربرد ابزار Curve

 

چگونه این پنجره کوچک فتوشاپ را می توان در عکاسی دیجیتال به خدمت گرفت. با این آموزش پر کاربرد با ما همراه باشید

 

 

می توان ویژگی Curve در فتوشاپ را در زمره ابزار قدرتمند و انعطاف پذیر ویرایش تصویر به حساب آورد.

با توجه به اینکه تنظیم نور و رنگ از جمله حیاتی ترین موضوعات برای عکاسان به شمار می رود، تسلط به ویژگی  Curve اهمیت زیادی دارد. زیرا با استفاده از آن می توان رنگ و میزان کنتراست نور هر عکس را تنظیم نمود. در واقع با آگاهی از ماهیت Curve می توان حتی عکسهایی که از نور و رنگ مناسبی برخوردار نیستند را به خوبی اصلاح نمود.

 

 

 

نحوه عملکرد

 

 

 

 

 

در حالت کلی Curve کانالهای رنگ هر عکس را به صورت تفکیکی یا ترکیبی دریافت کرده و بسته به نیاز جاری آنها را تقویت یا تضعیف می نماید. حاصل منحنی مربوط به هر رنگ و تاثیر آن بر عکس از روی نقاطی که روی آن درج می شود و مقادیر مربوط به هر نقطه تعیین می گردد

توجه داشته باشید که محور افقی بیانگررنگهای ورودی و محور عمودی نشاندهنده رنگهای خروجی است.

همانند منوی Levels در اینجا نیز می توان رنگهای ورودی مختلفی را دریافت نموده و آنها را تنظیم نمود. اما برخلاف Levels که   تنها به سه نقطه سیاه، سفید و رنگ میانی  محدود می شود، در اینجا امکان در یافت هر نقطه و هر رنگی به عنوان ورودی وجود دارد. می توان تا ۱۶ نقطه برای تنظیم رنگ تعریف نمود.

شیوه قرار گیری نقاط روی این منحنی تاثیری مستقیم بر رنگ و میزان کنتراست تصویر خواهد گذاشت. به عنوان مثال اگر نقاط طوری گذاشته شوند که شیب منحنی )نسبت به خط قطری( زیاد شود، کنتراست تصویر نیز افزایش خواهد یافت.

طبیعتا شیب کم نیز از میزان کنتراست خواهد کاست. به سه تصویر این صفحه توجه کنید تا تاثیر این منحنی ها را در کنار هیستوگرام مربوطه بهتر مشاهده نمایید.

دو منحنی صفحه قبل مثالهایی از متداولترین منحنی ها یعنیScurve و Inverted S-cuve بودند که به ترتیب برای افزایش و کاهش کنتراست مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای عملی

 

 

 

 

 

 

 

نکته کلیدی در مورد منحنی ها این است که نمی توان تنها روی محدوده ای دلخواه از عکس کنتراست را افزود. بلکه نواحی مجاور نیز به طور خودکار از تنظیمات ما تاثیر می پذیرند. بنابراین باید این طور فرض کرد که همه عکسها بودجه ای محدود برای کنتراست دارند و باید آن را با برنامه هزینه کرد. علاوه براین به خاطر داشته باشید که منحنی ها تمایل دارند طیف رنگ مربوط به خود را حفظ نمایند. به عبارت بهتر اگر رنگ ناحیه ای خاص از عکس، نسبت به ناحیه ای دیگر روشن ترباشد، بعد از انجام تبدیلات این میزان روشنی باز هم حفظ خواهد شد. گرچه ممکن است هیچ یک از رنگها، همان رنگ گذشته نباشند.

سه نقطه ای که در تصویر قبل مشاهده کردید، ) Shadows, Midtones, Highlights ( در کنار نقاط سفید و سیاه تمام آن چیزی هستند که معمولا برای انجام تنطیمات به آنها نیاز داریم. همواره به یاد داشته باشید که یک جابجایی کوچک در موقعیت هر یک از این نقاط تاثیری شگرف بر عکس خواهد گذاشت. بنابراین هنگامی که می خواهید تنظیمی انجام دهید حتما به نمودار هیستوگرام نیزتوجه کنید. هنگامی که در یک رنگ خاص می خواهید کنتراست را افزایش دهید، با استفاده از هیستوگرام مطمئن شوید که نواحی محدوده شیب منحنی در بالای نقطه ای که جابجا می کنید قرارمی گیرند. توصیه می شود که هنگام کار با پنجره Curves حتما پنجره Histogram را نیز باز کنید تاتغییرات به طور زنده نمایش داده شوند

windows>Histogram

بهینه سازی طیف رنگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گاهی اوقات با بررسی هیستوگرام یک عکس مشاهده می شود که نواحی خالی و بدون استفاده ای در آن وجود دارد که روی میزان کنتراست عکس تاثیر نامطلوب گذاشته است. همانطور که در مثالهای زیر مشاهده می کنید، پر کردن یا از بین بردن این نواحی تهی، تاثیر خوبی بر عکس می گذارد. در صورتی   که این نواحی بلا استفاده در میان نمودار قرار گرفته باشد، تنها بااستفاده از ابزار  قدرتمندی مثل Curves است  که می توان باکمترین تاثیر نا مطلوب روی   کلیت عکسآنها را پوشش  داد. برای درک  این موضوع ، لطفا  به مثال مقابل ومثال صفحه بعد توجه کنید.

 

احیاء نقاط روشنی که از بین رفته اند

 

 

در یک عکس دیجیتال اگر نقاط روشن به حداکثر میزان درخشندگی خود رسیده باشند، ممکن است بخشی از آنها نابود شوند )این حالت به ویژه در مورد عکسهایی که با فرمتهای ۸ بیتی ذخیره می شوند پیش می آید. در چنین عکسهایی حداکثر میزان روشنایی برای هر کانال رنگ از یک نقطه ۲۵۵ است.( این موضوع حالتی مصنوعی به عکس می دهد. برای رفع این حالت عموما بهتر است که نقاط آن ناحیه کمی به سمت سفید متمایل شوند. بدین منظور شیب منحنی را در نقطه گوشه بالای سمت راستکمی کاهش دهید.به عکسهای زیر توجه کنید:

کانال نور و لایه های  Adjustment

 

یکی از روشهای مفید برای تنظمیات مربوط به رنگها و غلظت آنها در هر عکس استفاده از Curves روی کانالی اختصاصی به نام lightness/luminosity است.

در مثالهای زیر تفاوت استفاده از Curvfes روی کانال RGB و کانال اختصاصی ایجاد شده توسط کاربر را مشاهده می کنید.

به غلظت رنگی که در هر یک از دو مثال فوق افزایش یا کاهش یافته توجه نموده و آن را با عکس اصلی مقایسه کنید. در حالت کلی منحنی هایی که دارای شیبی تند در ناحیه midtones هستند، بر غلظت رنگ عکس می افزایند، در حالی   که شیب کم از آن می کاهد.

تغییر غلظت رنگ هنگامی که سایه ها را روشن تر می کنید می تواند مفید باشد،اما در سایر موارد ترجیحا باید از آن اجتناب نمایید.

با استفاده از لایه های Adjustment واقع در مسیر        Layer>new Adjustment Layer>Curves

می توان کاری کرد که منحنی ها تنها روی کانال Luminosity اعمال شود.

بدین منظور بعد از ایجاد چنین لایه ای برای مشاهده میزان تغییرات حالت لایه را روی Luminosity گذاشته و میزانOpacity آن را به دلخواه

تغییر دهید. دیگر مزیت این لایه بخشیدن عملکرد و ظاهری حرفه ای تر به Curve است.

بدین ترتیب نیازی نیست که رنگهای عکس اصلی را تغییردهید و در موقع نیاز کافیت روی همین لایه کار کنید.

 

توضیحات
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
به اشتراک بگذارید :
فیسبوک گوگل تویتر کلوب فیسنما دیگ یاهو