بکگراند لایه باز تم یلدا

بکگراند لایه باز تم یلدا

۱۲طرح لایه باز دکور و آبجکتهای لازم برای مراسم یلدا به صورت دانلودی و با سبک کلاسیک و سنتی دیزاین شده با رزولیشن ۳۰۰ دی پی آی وابعاد ۳۰ .۲۰ با فرمت کار psd
قیمت : 197000تومان کلیک کنید!
بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بکگراند جشن شکوفه ها به صورت پی اس دی و کاملا لایه باز در ابعاد ۳۰ . ۲۰ و رزولیشن کار ۳۰۰ دی پی آی مناسب طراحی تم جشن شکوفه ها عکس مدارس و مهد ومراسم و جشن شکوفه ها برای دختران و پسران با شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی برای کودکان مراسم و جشن برگزار می شود به همین مناسبت ما طرح هایی را با همین موضوع آماده و طراحی کرده ایم .بکگراند جشن فون مدرسه در طرح هایی جدید با رنگ آمیزی جذاب برای کودکان اجزای مشاهده شده در تصویر به صورت لایه باز و مجزا از هم هستند و قابل ادیت در نرم افزار فتوشاپ که شما میتوانید تغییرات دلخواه در این بکگراند های لایه باز به صورت PSD هستند ایجاد کنید. و عکس دانش آموزان را در این طرح ها مونتاژ کنید.طراحی کار با رنگ آمیرزی وایت و روشن می باشد . مراسم مذکور برای دانش آموزان کلاس اول برگزار میشود. اجزای :کتاب،مداد،تخته سیاه،کتابخانه پنجره ،رنگین کمان،گل،شکوفه،صندلی،کره زمین،بادکنک پارکت،پرده،برگ و… فایل لایه باز ویژه مهر ماه کارهای رویت شده فون مدرسه به همراه متن و فونت psd با جذابترین رنگها دراین (محصول با کد ۱۰۰۱۲) بصورت دانلود پس از پرداخت وجه می باشد.( تم بکگراند ویژه مدارس)
قیمت : 130000 تومان کلیک کنید!

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو
12 نوامبر 13

 

معرفی عکاسی ماکرو: چندنکته که باید بدانید

 

تکنیک-عکاسی www.psdmode.ir

 

عکاسی ماکرو یکی از انواع تکنیک های رایج عکاسی در جهان است که وجود این امکان به خاطر وسایل عکاسی بسیار خوبی است که روز به روز رد حال پیشرفت و ارتقا هستند. ۳۰ سال قبل عکاسی ماکرو چیزی نبود که هر کسی قادر به انجام آن باشد نه به این دلیل که تکنیک ها و ترفندهای خاص زیادی داشت. اما خوشبختانه امروزه تعدا آن قابل توجه است.

اگر نمی دانید عکاسی ماکرو چیست، اجازه دهید آن را به عنوان تمرکز نزدیک یا کلوز آپی از یک سوژه که با استفاده از لنزهای با کیفیت و قدرتمند گرفته می شود تعریف کنیم. لنزی که نیاز دارید باید بتواند در مقیاس ۱:۱ متمرکز شود، در غیر این صورت عکس ماکرو تاثیری نخواهد داشت. یک دوربین ۳۵ میلی متری دارای یک فضای ۲۴x36 میلی متری در فیلم است، بنابراین تمرکز یا فوکوس باید روی سوژه یا شئی باشد که یا این نوع صفحه هماهنگی دارد.

عکاسی ماکرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد چون آسان تر می توان روی جزییات کوچک عماصر متمرکز شد. در دنیا واقعی اگر کاملا به این جزییات نزدیک نشوید نمی توانید آنها را ببینید، اما با به تصویر کشیدن آن ممکن است ساعت ها بدون خستگی به تماشای آن بنشینید. عکاسی ماکرو بسیار جذاب و هیجان انگیز است، هر چند هنوز هم هر کسی نمی تواند این نوع عکاسی را انجام دهد.

 

لنز-ماکرو www.psdmode.ir

 

قسمت خوب عکاسی ماکرو این است که شما می توانید روی هر چیزی تا حد قابل توجهی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که تنها طبیعت سوژه عکاسی ماکرو نیست- به خلاقیت خود اجازه دهید در این مورد تصمیم بگیرد، چون در حقیقت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بهترین گزینه برای عکاسی ماکرو دوربین دیجیتال SLR است. اگر شما دارای دوربینی با لنز قابل تعویض هستید، این حتی بهتر هم هست، چون شما می توانید روی همان سوژه به شیوه ای متفاوت متمرکز شوید. لنزهای ماکروی مخصوص و همچنین لنزهای ۲۰۰ و ۱۸۰۰ میلی متری نیز وجود دارد که برای عکاسی ماکرو توصیه می شود. این لنز ها ارزان نیستند، اما اگر در زمینه عکاسی ماکرو جدی هستید، بهتر است یکی از آنها را تهیه کنید.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف خرید لنز کنید، سه گزینه دیگر نیز دارید: یک تیوپ اکستنشن، که بین بدنه دوربین و لنزها قرار می گیرد و فضای بیشتری بین سنسور دیجیتال و فیلم ایجاد می کند، به این ترتیب امکان بزرگنمایی را فراهم می کند. حلقه معکوس، که به شما کمک می کند لنز را به صورت معکوس قرار دهید. آخرین گزینه دیوپتر کلوز آپ است که امکان فوکوس نزدیک تر را فراهم می کند، اما کیفیت عکس زیاد خوب نخواهد شد.

 

آموزش-عکاسی www.psdmode.ir

 

اگر قصد دارید کار عکاسی ماکرو را آغاز کنید، مطمئن شوید ابزاره خوبی برای این کار را دارید. لنزها به تنهایی ار عهده این کار بر نخواهند آمد. هر چند، اگر با دوربین های با کیفیت مثل Canon 1DS Mark III ادغام شوند این کار را به خوبی انجام خواهند داد. Nikon و Canon معمولا برندهای خوبی برای این وسایل این نوع عکاسی هستند.

نمی خواهیم خیلی وارد قضایای فنی شویم چون این مقاله تنها یک معرفی است. امیدوارم قبلا F stop را شنیده باشید، برای عکاسی ماکرو بهتر است این پارامتر برای مثال روی f/8 تنظیم شده باشد. از یک فلش یا شاتر این کمک می کند عمق میدان بهتری به دست آورید. افزایش F stop باعث کوچک شدن روزنه می شود سپس نور کافی به سنسور نخواهد رسید. اگر یک F stop بالا تر دارید، از یک شاتر طولانی مدت تر استفاده کنید. شما می توانید از منابع نور دیگر نیز استفاده کنید، اما مطمئن نیستم بتوانید همه جا آن را همراه خود ببرید.

اگر از یک سوژه ساکن عکس برداری می کنید توصیه می کنم از سه پایه استفاده کنید، چون نمی خواهید هنگام گرفتن عکس دوربین حرکت کند. ممکن است سوژه ها با چشم غیر مسلح به آسانی قابل دیدن نباشند، در حالی که در یک عکس ماکرو روی آنها تمرکز شده باشد بسیار واضح خواهند بود. بنابراین باید به دوربین خود اجازه دهید در بهترین حالت ها پاراکترهای خود عمل کند، بنابراین هنگام عکس گرفتن آن را حرکت ندهید.

 

اگر چه من هرگز از چنین چیزی استفاده نکرده ام، بافت ها و اشکال کارایی خوبی دارند، اما شما باید از نگاه و چشم انداز خود به آنها نگاه کنید. شما می توانید استودیوی ماکروی کوچک خود را راه اندازی کنید و برای این کار فقط به یک جعبه نیاز دارید. آن را باز کنید و با یک رنگ فابریک زیبا رنگ آمیزی نمایید. چراغ مطالعه با لامپ قابل رویت برای نورپردازی استدیوی کوچک شما مناسب خواهد بود.
در اینجا می توانید ۱۰ قانون مهم که باید هنگام گرفتن عکس ماکرو بدانید را مطالعه کنید:

دوربین لرزش نداشته باشد: همان طور که قبلا گفتیم، هنگام عکاسی نباید دوربین حرکت کند، یا حداقل لرزش را داشته باشد. این در هر نوع عکاسی مهم است، اما رد عکاسی ماکرو اهمیت بیشتری دارد، چون دوربین باید در یک زمان کوتاه روی جزییات عناصر متمرکز شود، در حالی که اگر بخواهیم از یک منظره عکس برداری کنیم این کار به مراتب ساده تر خواهد بود. پس زمینه: بهتر است هنگام عکس برداری از به کار بردن پس زمینه ای که با سوژه هم رنگ است اجتناب کنید، این در حالی است که نورهای روشن و آشفتگی نیز توجه بیننده را از سوژه دور می کند.

پردازش پست: اگر در شرایطی که هوا یا محیط بسیار روشن است عکاسی ماکرو انجام دهید، می توانید با اضافه کردن مقداری exposure مثبت آن را جبران کنید. همین طور اگر در یک محیط خیلی تاریک عکس برداری می کنید، اگرچه نتیجه در هر دوی این حالات خوب نخواهد بود؛ نور طبیعی بهترین حالت است، ابزارها نمی توانند جایگزین آن شوند.

فوکوس یا تمرکز: فوکوس در عکاسی ماکرو از اهمیت زیادی برخوردار است، چون تفاوت بین یک عکس نرمال و ماکرو در همین است. همه عکاسان فوکوس دستی را توصیه می کنند، حتی اگر فوکوس اتوماتیک روی بهترین دستگاه ها به خوبی کار کند. هنگامی متمرکز شدن روی سوژه، باید سعی کنید روی قسمت مرکزی یا وسط آن زوم کنید.

آب و هوا: ممکن است باران یک مشکل بزرگ نباشد، به هر حال، عکاسی ماکرو در باد نتیجه خوبی نخواهد داشت. این مشکل مثل لرزیدن یا تکان خوردن دوربین است، که در هر دو حالت دوربین و سوژه باید کاملا ساکن باشند. هنگامی که سوژه در حال حرکت کردن و تکان خوردن است دوربین نمی تواند روی جزییات زیادی از آن تمرکز کند، بنابراین عکاسی ماکرو برای ماشین ها، انسان در حال حرکت و غیره نیست.

شارپ بودن: در عمق میدان حداکثر باید از دریچه f/11 تا f/22 استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر دوربین باید به موازات سوژه قرار داشته باشد و فراموش نکنید که عکس های ماکرو بیشتر اوقات در اولین تلاش ها برای گرفتن عکس خوب از کار در نخواهد آمد. عکس های بیشتری بگیرید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید و بعد از گرفتن اولین عکس دست از کار نکشید.

انتشار نور: اگر از خانه خارج شوید و در یک روز کاملا آفتابی عکس برداری کنید، یک منتشر کننده بسیار مفید خواهد بود. این ابزار کمک می کند جزییات سوژه واضح تر شوند. اما باید بگویم که، هیچ ابزاری نمی تواند جای نور طبیعی را بگیرد، بنابراین بهترین زمان برای عکس برداری خارج از خانه یک روز ابری است.

کلوز آپ: همانطور که قبلا گفتم، یک عکس ۱:۱ بهترین نتیجه را در برخواهد داشت. برای عکاسی ماکرو و یک یک فاصله کانونی بین ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی متر، برای ایجاد یک کارایی خوب در فواصل، شما به لنزهای مخصوصی نیاز دارید.

فلش: آخرین قانون در مورد فلش است. وقتی در شرایطی که نور کم است عکس برداری می کنید (آفتابی و تاریک) بهتر است از آن استفاده کنید. من همیشه صرف نظر از آب و هوای محیط از آن استفاده می کنم. وقتی در یک محیط تاریک از فلش استفاده کنید، نور بیشتری به سنسور می دهد. وقتی در سرایط آفتابی از فلش استفاده کنید، سایه ها را از بین می برد. بنابراین به کار بردن فلش در هر شرایطی ایده خوبی است.

عکاسی ماکرو چیزی جدیدی نیست، اما تا ۱۰ یا ۱۵ سال قبل به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت. هنوز مطالب و نکات زیادی در مورد عکاسی ماکرو وجود دارد- اما به یاد داشته باشید تمرین کمک می کند تا در این زمینه مهارت کافی کسب کنید.

۵ نکته سریع برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (macro photography)

 

آیا تا بحال این مثل قدیمی را شنیده اید که "اگر عکس هایتان به اندازه کافی خوب باشد، به اندازه کافی نزدیک نیستید"؟ امروز می خواهیم واقعاً به عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک نزدیک شویم. عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک عکاسی نمای نزدیک است، که معمولاً روی قسمت های کوچک تمرکز می کند. در اینجا پنج نکته درباره عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک ارائه می دهیم.

تجهیزات درست را انتخاب کنید
عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک به کمی تجهیزات نیاز دارد، بخصوص یک لنز نزدیک از موضوعات کوچک و فیلترهای نمای نزدیک. دراین زمینه عکاسی اگر تجهیزات بهتری داشته باشید شانس بیش تری برای گرفتن عکس های بهتر دارید. بنابراین بیایید به تجهیزات اصلی که تجربه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را بهتر می کند نگاه سریعی بیندازیم.
دوربین DSLR یا دوربین فشرده با کارآیی نزدیک از موضوعات کوچک.
لنزهای نزدیک از موضوعات کوچک (Macro lens) (در صورت استفاده از DSLR)

سه پایه
فلاش (در صورت امکان خارجی)
رفلکتور

نمای زنده (Live View)
طی چند سال گذشته، یک عملیات نمای زنده تقریباً در همه دوربین های دیجیتال وجود دارد که هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک فوق العاده مفید است. هرگز نمی دانید سوژه تان قرار است کجا باشد. شما باید بتوانید از چیزی خیلی نزدیک به زمین عکس بگیرید و در این حالت ممکن است دسترسی به نمایاب فایده ای نداشته باشد. روشن کردن نمای زنده راحت است و لازم نیست خم شوید و کمرتان اذیت شود.

در بیش تر دوربین های DSLR جدید صفحه نمایش بزرگ تر است و روی صفحه نمایش خیلی راحت تر از نمایاب می توانید بفهمید تصویر چقدر واضح و شفاف است. دوربین هایی مثل Canon 60D و G12 نیز صفحه نمایش های متحرک دارند که می توانید آن ها را برگردانید و به اطراف بچرخانید. این صفحه نمایش ها هنگام عکسبرداری از زاویه های غیر عادی بسیار مفیدند.

 

۲ حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (Macro mode)

فشرده:
کاربران دوربین های فشرده باید به سراغ حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک بروند. پیدا کردن حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک آسان است چرا که معمولاً با لوگوی گل کوچکی مشخص شده است.
در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می توانید به سوژه تان خیلی نزدیک شوید و همچنین به دوربین بگویید دریچه دیافراگم را بیش تر باز کند، بک گراند را تار کند و سوژه را در کانون قرار دهد.

DSLR:
کاربران DSLR در دوربین های ابتدایی نیز حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را دارند، اما من توصیه می کنم از حالت های دستی استفاده کنند زیرا آزادی عمل بیش تری برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می دهند.

درشت نمایی یک لنز مایکرو مناسب ۱:۱ (اندازه واقعی) است. اما درشت نمایی بیش تر لنزهای دیگر فقط ۱:۲ (نصف اندازه واقعی) است، در این لنزها می توانید لوگوی گل کوچک با جزئیاتی درباره حداقل فاصله کانونی را پیدا کنید. مثلاً لنز کیت من ۰/۲۸متر یا ۰/۹ فوت است. عدد را پیدا کنید و آن را بخاطر بسپارید زیرا اگر جلوتر بروید نمی توانید خیلی خوب فوکوس کنید.

 

دوربین-دیجیتال www.psdmode.ir

 

۳٫ از سه پایه استفاده کنید
مشکل بدیهی در عکاسی نمای نزدیک لرزش دوربین است، بنابراین بهتر است از سه پایه استفاده کنید چون امکان عکس های مات را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد بدون از دست دادن ترکیب بندی تان تنظیمات مختلف را انجام دهید.

علاوه بر استفاده از سه پایه، استفاده از سرعت شاتر بالا و همچنین cable release نیز به کاهش لرزش دوربین کمک می کند. اگر نمی توانید یک سه پایه بزرگ را این طرف و آن طرف ببرید پس می توانید از یک سه پایه "Manfrotto 709B Digi Table Top Tripod" استفاده کنید. اما اگر از دوربین فشرده استفاده می کنید می توانید از یک سه پایه کوچک استفاده کنید. همچنین سه پایه موردعلاقه من یعنی Gorillapod را فراموش نکنید.

۴٫ دریچه دیافراگم
همان طور که قبلاً گفته شد هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم خیلی فرق می کند. در بیش تر دوربین های فشرده نمی توانید در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم را تغییر دهید. اما در صورت استفاده از دوربین SLR انتخاب یک دریچه دیافراگم بزرگ تر (عدد کوچک) را به شما توصیه می کنم تا عمق زمینه کم مطلوبی بدست آورید. در بیش تر ماکرو لنزها دریچه دیافراگم حدود F2.8 قابل قبول است.

۵٫ از فلاش استفاده کنید
سایه ها بدترین کابوس کسانی است که در زمینه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک کار می کنند، بنابراین فلاش خیلی مهم است. اگر دوربین DSLR دارید و می توانید از پس یک فلاش خارجی برآیید پس شانس زیادی دارید چون می توانید آزادانه سوژه را از هر زاویه ای که دلتان می خواهد روشن کنید. اما اگر ازفلاش توکار استفاده می کنید پس توصیه می کنم حدود ظهر با استفاده از فلاش توکار دوربین عکس بگیرید. همچنین می توانید از یک منتشر کننده نور (diffuser) نیز استفاده کنید تا نور شدید فلاش غیر طبیعی بنظر نرسد. بر خلاف تصورتان، اگر منبع نور بزرگ تر از سوژه باشد (مثلاً سری فلاش در مقایسه با یک حشره کوچک یا softbox بزرگ در مقایسه با صورت یک شخص)، هرچه منبع نور به سوژه نزدیک تر باشد نور ملایم تر می شود. اما در مورد عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک، نزدیکی فلاش باعث مشکلات زیادی در رابطه با نوردهی بیش از حد می شود. فلاشی که مستقیماً از یک فوت روی سوژه تنظیم شده حتی با کم ترین قدرت ممکن است در f/22 خیلی روشن باشد. یک منتشر کننده به حل این مشکل کمک می کند. رفلکتور نیز به روشن شدن صحنه کمک می کند.
 

توضیحات
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
به اشتراک بگذارید :
فیسبوک گوگل تویتر کلوب فیسنما دیگ یاهو