بکگراند لایه باز تم یلدا

بکگراند لایه باز تم یلدا

۱۲طرح لایه باز دکور و آبجکتهای لازم برای مراسم یلدا به صورت دانلودی و با سبک کلاسیک و سنتی دیزاین شده با رزولیشن ۳۰۰ دی پی آی وابعاد ۳۰ .۲۰ با فرمت کار psd
قیمت : 197000تومان کلیک کنید!
بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بکگراند جشن شکوفه ها به صورت پی اس دی و کاملا لایه باز در ابعاد ۳۰ . ۲۰ و رزولیشن کار ۳۰۰ دی پی آی مناسب طراحی تم جشن شکوفه ها عکس مدارس و مهد ومراسم و جشن شکوفه ها برای دختران و پسران با شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی برای کودکان مراسم و جشن برگزار می شود به همین مناسبت ما طرح هایی را با همین موضوع آماده و طراحی کرده ایم .بکگراند جشن فون مدرسه در طرح هایی جدید با رنگ آمیزی جذاب برای کودکان اجزای مشاهده شده در تصویر به صورت لایه باز و مجزا از هم هستند و قابل ادیت در نرم افزار فتوشاپ که شما میتوانید تغییرات دلخواه در این بکگراند های لایه باز به صورت PSD هستند ایجاد کنید. و عکس دانش آموزان را در این طرح ها مونتاژ کنید.طراحی کار با رنگ آمیرزی وایت و روشن می باشد . مراسم مذکور برای دانش آموزان کلاس اول برگزار میشود. اجزای :کتاب،مداد،تخته سیاه،کتابخانه پنجره ،رنگین کمان،گل،شکوفه،صندلی،کره زمین،بادکنک پارکت،پرده،برگ و… فایل لایه باز ویژه مهر ماه کارهای رویت شده فون مدرسه به همراه متن و فونت psd با جذابترین رنگها دراین (محصول با کد ۱۰۰۱۲) بصورت دانلود پس از پرداخت وجه می باشد.( تم بکگراند ویژه مدارس)
قیمت : 130000 تومان کلیک کنید!

سرعت شاتر و تاثیر آن بر عکاسی

 

 

 

 

اگر از سوژه های عکس می گیرید که به سرعت در حال حرکت هستند –مثل ماشین ها یا کسانی که در حال دویدن هستند-باید از سرعت بالای شاتر استفاده کرد تا تصویر از کیفیت قابل قبولی بر خوردار باشد

زمانی که سوژه دارای شتاب زیاد است ودر عکسمان بصورت واضح ثبت میشود,در اصطلاح عکاسی به این روش فریز کردن می گوئیم

چندین عامل برای فریز کردن عکس موثر است:

اولین مرحله اینکه سطح دوربین ثابت باشد؛مرحله بعدی:سرعت شاتر بالا باشد؛نورهم باید در حد کافی باشد.

.در این رابطه حالات استثنا نیز وجود دارد به عنوان مثال هنگامی که دوربین با سوژه حرکت میکند . زمینه عکس محو شده و خود سوژه کاملا شفاف است .

بنابین دقت در انتخاب سرعت شاتر کمک شایانی به کیفیت تصویر خواهد نمود .حتی تعیین بخشهای از سوژه اصلی که قرار است محو شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . به عنوان مثال سر و قسمت بالا تنه باید کاملا واضع باشد و پایین تنه و پاها کمی محو باشد .

درحالی که سوژه عکاسی شما ثابت مانند یک خانه است .و دوربین روی سه پایه نصب شده است .می توانید هر چقدر که بخواهید زمان بسته شدن شاتر را طولانی نمایید .یکی از ویژگی های جالب  این شیوه از عکاسی – که عموما در عکس ها  مربوط به اوایل قرن ۱۹ به چشم می خورد – این است که معمولا کسی در عکس دیده نمی شود .زیرا زمان بسته شدن شاتر آن قدر طولانی هست که افرادی که گام به درون کادر می گذارند آن قدر ثابت نمی ماند تا موقعیت آنها ثبت گردد. در مقابل دو نمونه از عکاسی با سرعت های مختلف شاتر را مشاهده می نمایید.

Aperture

این ویژگی علاوه بر تعیین میزان نوری که وارد دوربین می شود .عمق میدان عکاسی را مشخص می نماید .منظور از عمق میدان .بازه است که از سوژه اصلی تا زمینه قرار است در عکاسی پوشش داده شده و به وضوح دیده شود .

هر چه میزان Aperture کوچکتر با شد عمق میدان بزرگتری ثبت خواهد شد. این ویژگی می تواند به شیوه های متعددی روی تکنیک عکاسی تاثیر بگذارد.

 

در حالی که از سرزمینهای گسترده در یک روز آفتابی عکس می گیرید . این شانس وجود دارد که همه محدوده های موجود در کادر دیده شوند و تغییر Aperture اثر محسوسی بر عکاسی نمی گذارد. همانطور که در سوژه های متحرک گفته شد .بهتر از زمینه تصویر کمی محو باشد .با انتخاب مقادیر بزگتر برای Aperture می توان به این هدف نائل شد.

به طور مشابه هنگام عکاسی از اشیائ بسیار کوچک معمولا لازم است که همه چیز به طور واضح ثبت گردد. بنابرین باید از سرعتهای شاتر پایین استفاده کرد تا به طور متشابه از کمترین میزان ممکن برای Aperture استفاده شود . تقطه کانونی لنزها تفاوتهای وی عمق میدان موجود میگذارد.هر چه طول لنزها بزگتر باشد . عمق میدا محدود تر مخواهد شد . لنزهای که برای عکاسی از زوایای باز مورد استفاده قرار می گرند . عمق میدانی نا محدود را به شما ارائه خواهد کرد.

نکته۱:

اگر پوشش دادن همه عناصر موجود در یک کادر با حذف بخشی از عناصر موجود در یک محدوده برای شما اهمیت دارد بهتر است که دوربین خود را روی حالت Priority  Aperture بگذارید .در این حالت شما فقط Aperture را تنظیم می کنید و دوربینتا ن سرعت شاتر را با توجه به اتخاب شما و میزان نور تعیین می نماید.

نکته ۲ :

اگر در نور .زیاد عکاسی می کنید و می خواهید عمق میدان را محدودنمایید. یک فیلتر نوری روی لنز دوربین خود نصب کنیدتا کمی از شدت نور بکاهد .این فیلتر ها در غلظت های مختلفی نظیر : ۸x.4x.2x و…. موجودند که هر یک می توانند شدت نور را تا نصف .یک چهارم . یک هشتم و… کاهش دهند.

تنظیم سرعت شاتر و Aperture

اگر به صفحه دوربین خود نگاه کنید .هموار ۲ عدد را در آن مشاهد میکنید –در دوربین های مختلف ممکن است این اعداد در منوهایی منحصر به مدل دوربین نشان داده شوند.در یک روز آفتابی معمولی ممکن است اعدادی نظیر >>16   125  >>یا>>506    500 >> را مشاهد نمایید .اولین عدد سرعت شاتر است و کسری از ثانیه را نشان می دهد که شاتر طی آن مدت باز و بسته می شود .بنابراین ۱۲۵ یعنی شاتر در۱/ ۱۲۵ ثانیه عمل می کند و ۵۰۰ یعنی  زمان معادل ۱/۵۰۰  ثانیه برای عملکرد شاتر در نظر گرفته شده است .

عدد  دوم گاهی اوقات با عنوان f-stop شناخته می شود و میزان بزرگی سوراخ لنز (Aperture) را نشان می دهد . این عدد بصورت کسری تفسیر می شود ودر واقع حاصل تقسیم نقطه کانونی لنز بر قطر Aperture است . بنا براین Aperture که اندازه آن ۱۰ میلیئتر است روی یک لنز ۸۰ میلیمتری دارای مضارب ۸/f برای نقطه کانونی خواهد بود.

به عبارت بهتر روی همین لنز اگر Aperture روی ۵ میلیمتر تنظیم شود مقدار ۱۶/f را برای نقطه کانونی خواهیم داشت .

از روی این عدد می توانید بر اساس تغییرات نقطه کانونی لنز میزان Aperture را به دست آوردید به عنوان مثال برای یک لنز f8 که روی نقطه کانونی ۱۶۰ میلیمتر تنظیم شده است میزان Aperture برابر ۲۰ میلیمتر خواهد بود

 

توضیحات
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
به اشتراک بگذارید :
فیسبوک گوگل تویتر کلوب فیسنما دیگ یاهو