بکگراند لایه باز تم یلدا

بکگراند لایه باز تم یلدا

۱۲طرح لایه باز دکور و آبجکتهای لازم برای مراسم یلدا به صورت دانلودی و با سبک کلاسیک و سنتی دیزاین شده با رزولیشن ۳۰۰ دی پی آی وابعاد ۳۰ .۲۰ با فرمت کار psd
قیمت : 197000تومان کلیک کنید!
بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بک گراند لایه باز فارغ التحصیلی

بکگراند جشن شکوفه ها به صورت پی اس دی و کاملا لایه باز در ابعاد ۳۰ . ۲۰ و رزولیشن کار ۳۰۰ دی پی آی مناسب طراحی تم جشن شکوفه ها عکس مدارس و مهد ومراسم و جشن شکوفه ها برای دختران و پسران با شروع مدارس و آغاز سال تحصیلی برای کودکان مراسم و جشن برگزار می شود به همین مناسبت ما طرح هایی را با همین موضوع آماده و طراحی کرده ایم .بکگراند جشن فون مدرسه در طرح هایی جدید با رنگ آمیزی جذاب برای کودکان اجزای مشاهده شده در تصویر به صورت لایه باز و مجزا از هم هستند و قابل ادیت در نرم افزار فتوشاپ که شما میتوانید تغییرات دلخواه در این بکگراند های لایه باز به صورت PSD هستند ایجاد کنید. و عکس دانش آموزان را در این طرح ها مونتاژ کنید.طراحی کار با رنگ آمیرزی وایت و روشن می باشد . مراسم مذکور برای دانش آموزان کلاس اول برگزار میشود. اجزای :کتاب،مداد،تخته سیاه،کتابخانه پنجره ،رنگین کمان،گل،شکوفه،صندلی،کره زمین،بادکنک پارکت،پرده،برگ و… فایل لایه باز ویژه مهر ماه کارهای رویت شده فون مدرسه به همراه متن و فونت psd با جذابترین رنگها دراین (محصول با کد ۱۰۰۱۲) بصورت دانلود پس از پرداخت وجه می باشد.( تم بکگراند ویژه مدارس)
قیمت : 130000 تومان کلیک کنید!

 

 

آشنایی با فرمتهایJPEG وTIFF

 

در مورد ویژگیهای فرمت عکس بیشتر بدانیم                  

                      

 

در مورد ویژگیهای فرمت عکس بیشتر بدانیم

آگاهی از فرمت تصاویر کمک می کند تا بهترین کیفیت را از عکسهای خود دریافت نمایید. برخی از فرمتها تعادل مطلوبی را بین کفیت و اندازه عکس هنگام ذخیره عکس ها ارائه می دهد در صورتکیه  دیگر فرمتها این امکان را می دهد تا عکس هایی را که بد گرفته شده اند راحت تر بهبود ببخشید. فرمتهای تصویری بیشماری وجود دارند و همواره موارد جدیدی به آن اضافه می گردند.

در این مقاله می خواهیم بر روی خصوصیات دو فرمت از سه فرمتی که بیشترین ارتباط با عکاسی دیجیتال را دارند تمرکز کنیم JPEG و.TIFF

 

مقدمه ای بر فشرده سازی تصاویر

از جمله مفاهیم مهمی که فرمتهای بسیاری را از هم متمایز می کند، ویژگی فشرده سازی آنهاست. فایلهای فشرده شده (Compressed) به طور قابل ملاحظه ای کوچکتر از انواع فشرده نشده هستند و در دو گروه  عمده قرار می گیرند: Lossy و Lossless

فشرده سازی Lossless این اطمینان را می دهد که همه اطلاعات مربوط به عکس حفظ شده است حتی اگر اندازه فایل از نتیجه مورد انتظار بزرگتر

شود، بالعکس فشرده سازی   Lossy فایلهایی را ایجاد می کند که عمدتا اندازه کوچکتری دارند اما در طی فشرده سازی کمی از اطلاعات تصویر به صورت انتخابی از دست می رود. در نتیجه فایل فشرده شده کاملا همانند فایل اصلی نیست . تفاوت های آشکار بین این فایلهای فشرده شده و فایلهای اصلی آنها Compression Artifact نامیده می شود.

فرمت JPEG

JPEG مخفف Joint Photographic Expert Group بوده و همانطور که از نامش پیداست به طور و یژه برای ذخیره سازی تصاویر عکاسی ایجاد شده است. این فرمت به استانداردی برای ذخیره سازی تصاویر در دوربینهای دیجیتال و نمایش تصاویر عکسی بر روی صفحات اینترنت تبدیل شده است. فایلهای JPEG به طور عمده کوچکتر از فایلهایی هستند که با فرمت  TIFF ذخیره شده اند، هرچند این مزیت از آنجایی حاصل می شود که JPEG از فشرده سازی Lossy  استفاده می کنند .

ویژگی مهمی که در فایلهایی JPEG وجود دارد انعطاف پذیری آنهاست. فرمت JPEG مجموعه ای از ابزارهایی است که هرکسی می تواند تنظیمات آن رامتناسب با هرعکس تغ ییر دهد .

روش عملکرد فرمت JPEG به این صورت است که در طی فرایند فشرده سازی جزئیات مهم و حساس حفظ شده و جزئیاتی را که از نظر بصری تاثیر کمتری را دارند حذف می کند.

چشم انسان تفاوت بسیار کم روشنایی را بیشتر از تفاوت اندک رنگ تشخیص می دهد. فرمت JPEG شیوه  عملکرد خود را بر مبنای همین واقعیت بنا نهاده  است. از این رو مقدار فشرده سازی به شکل قابل توجهی به محتوای عکس بستگی دارد.

عکس هایی با سطح نویز بالا یا جزئیات فراوان به راحتی فشرده نمی شوند، در حال که تصاویری با فضای لطیف و بافت کم به خوبی فشرده می شوند. دو نمونه از این تصاویر را در این صفحه مشاهده می کنید.

بهتر است که از میزان تاثیر درجه تغ ییرات فشرده سازی بر یکفیت عکس تصوری قابل لمس داشته باشید. در تصویر زیر ، در حالت ۱۰۰ درصد به سختی متوجه تفاوت بین عکس فشرده شده و فشرده نشده خواهید شد ، اگر اصلا متوجه تفاوت شوید . دقت کنید که الگوریتم JPEG لبه های با Contrast بالا را با دقت خاصی بر حسب الویت طبقه بندی می کند . وقتی که یکفیت فشرده سازی کاهش می یابد الگوریتم JPEG مجبور به قربانی کردن بیشتر و بیشتر بافت های حساس عکس برای رسیدن به اندازه کوچکتر فایل می شود .

 

 

 

فرمت TIFF

TIFF مخفف کلمات Tagged Image File Format بوده و استانداردی در صنعت چاپ و نشر است. فایلهای TIFF عمدتا بزرگتر از فایلهای مشابه خود با فرمت JPEG بوده و معمولا به دو شکل فشرده نشده و یا فشرده شده با روش Lossless هستند. برخلاف  JPEG فایلهای TIFF می توانند Bit Depth )عمق بیتی(با کانال های ۱۶بیتی و یا کانال های ۸ بیتی داشته باشند و عکس های چند لایه می توانند دریک فایل ساده TIFF ذخیره شوند. فایل های TIFF یک انتخاب عالی برای آرشیو کردن فایل هایی هستند که ممکن است در آینده ویرایش شوند. چون هیچ گونه تاثیر نامطلوب ناشی از فشرده سازی را نشان نمی دهد. بسیاری از دوربین ها گزینه ای را برای ایجاد فایل ها با فرمت TIFF دارند اما اینها فضای بسیار بیشتری را نسبت به همتای JPEG خود مصرف می کنند . اگر دوربین شما فرمت فایل RAW را پشتیبانی می کند، این فرمت پیشنهاد بهتری نسبت به TIFF است چون RAWبه طور عمده کوچکتر است و می تواند حتی اطلاعات بیشتری را در مورد عکس شما نگهداری کند.

چند توصیه مفید

هر عکس را تنها کیبار بعد از به اتمام رساندن تمام ویرایش ها با استفاده از فشرده سازی Lossy ذخیره کنید چون هرگونه دستکاری میزان افت کیفیت را افزایش می دهد.

از چندین بار فشرده سازی دوری کنید چون Compression Artifact ها روی هم جمع شده و به طور پیشرونده ای موجب تنزل کیفیت عکس می شود.

از طرفی در چنین مواردی، استفاده از الگوریتم JPEG باعث ایجاد فایل هایی بسیار بزرگ خواهد شد.

مطمئن شوید که سطح نویز عکس شما در کمترین حد ممکن باشد چون به طور چشمگیری فایلهای JPEG کوچکتری را ایجاد خواهید کرد .

 

توضیحات
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
به اشتراک بگذارید :
فیسبوک گوگل تویتر کلوب فیسنما دیگ یاهو